Gepassioneerd en smaakvol ondernemen

Een paar weken geleden was de Dongense VVD te gast bij ‘De Goeije Kroon’ van Jeroen en Nancy Peeters aan de Breedstraat in Dongen. Een bedrijf waar het hele jaar hard en vanuit passie en een gevoel van verantwoordelijkheid wordt gewerkt aan een prachtig product; de aarbei.

De bedrijfsvoering

Aan de Breedstraat worden de planten buiten op het trayveld opgekweekt. Als de plant ‘klaar’ is, gaat deze de vriescel in. Na een periode van koude gaat de plant de kas in. Bijna het gehele jaar kan er genoten worden van de heerlijke aardbei, zonder dat dit ten koste gaat van de smaak. Het was bijzonder om Nancy en Jeroen vanuit gedrevenheid en passie over hun product te zien vertellen. Zij runnen het bedrijf als een echt team. Jeroen gaat over de teelt en Nancy gaat over de bedrijfsvoering. Dat er achter de teelt en het aarbeienplantje een hele wereld schuil gaat, werd duidelijk door het verhaal dat Jeroen ons vertelde. Hij kweekt de planten geheel zelf en doet dat met veel enthousiasme en zeer veel kennis.

Verantwoord ondernemen

Nancy en Jeroen vinden duurzaamheid binnen hun bedrijf erg belangrijk. Ze gebruiken zo min mogelijk energie, verantwoorde bestrijdingsmiddelen en groene stroom. Uit alles blijkt het respect voor hun product. Zij denken continu na over de doorontwikkeling van hun bedrijf. Nancy en Jeroen hebben te maken met strenge eisen voordat de aardbei in de winkel verkocht mag worden. In het buitenland zijn de regels daarvoor soms nog strenger. Het was mooi om te zien hoe Nancy daar haar weg in heeft gevonden en bewonderd wordt door de leveranciers in het buitenland. Ook wij hebben vol bewondering gekeken naar zowel de bedrijfsvoering als de liefde voor het product bij ‘De Goeije Kroon’. Een krachtige combinatie in het ondernemerschap.

Een bezoekje waard

Nancy en Jeroen verkopen in het weekend hun producten in hun winkel aan huis. Het is de moeite waard er eens langs te fietsen om een bak heerlijke aardbeien of ander rood fruit uit te kopen. Er staat zelfs een aardbeienautomaat die u vast wel eens is opgevallen. Wij danken Jeroen en Nancy hartelijk voor hun gastvrijheid en hun kijkje in de aardbeienkeuken. Het belang van ondernemerschap in onze gemeente werd door dit bezoek weer aangetoond.

Fractie Dongense VVD.