Lijst Dongense VVD bekend!

De leden van de Dongense VVD hebben op 11 december jl. de definitieve kandidatenlijst, bestaande uit 19 kandidaten, voor de komende gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022 vastgesteld.

Naast de al bekende lijsttrekker, huidig en beoogd wethouder Petra Lepolder, is een drietal nieuwkomers bij de vijf opvolgende plaatsen: Frans den Broeder (2), Ino Cornel (4) en Naomi Misseyer (6). Raadslid Perry Wens (3) en steunfractielid Jack Rijnen (5) vervolmaken de top. Huidige fractievoorzitter Pieter Brooijmans stopt na 4 termijnen met een actieve rol in de gemeenteraad. Raadslid Angela Horsten kiest ervoor om de komende periode haar focus te leggen op haar rol als directeur bestuurder bij stichting Initia.

“Ik ben enorm trots om met zo’n veelzijdig team de verkiezingen in te mogen gaan. De lijst is een mooie afspiegeling van de Dongense samenleving en laat echt zien dat we een brede volkspartij zijn. Bekende namen en nieuwe gezichten wisselen elkaar af en ook qua persoonlijke achtergrond vormt de lijst een mooie mix”, aldus lijsttrekker Petra Lepolder. ”Met dit team richten we ons op het behouden wat goed is in Dongen, ’s Gravenmoer en Klein-Dongen-Vaart en werken we aan wat nog beter kan”.

Ter informatie hieronder een korte beschrijving van de kandidaten:

1.     Petra Lepolder 50 jaar, getrouwd, 3 kinderen, Dongen, sinds april 2019 wethouder in Dongen met in haar pakket het sociaal domein, openbare ruimte, verkeer & infrastructuur en economie. Hiervoor is ze 5 jaar wethouder geweest in Steenbergen.

2.     Frans den Broeder, 52 jaar, getrouwd 2 zoons, Dongen, ruim 26 jaar ervaring in bankensector voor ondernemers en bedrijven. Vanaf januari als zelfstandig partner/adviseur verbonden aan Credion.

3.     Perry Wens, 28 jaar, samenwonend, Dongen, sinds 2018 lid gemeenteraad. In het dagelijks leven is hij accountmanager duurzame brandstoffen.

4.     Ino Cornel, 61 jaar, samenwonend, 3 zoons, Dongen. Ruim 40 jaar ervaring binnen de zorg, kinderopvang, onderwijs en het sociaal domein als directeur/bestuurder en toezichthouder. Verder is hij VN ambassadeur voor inclusie.

5.     Jack Rijnen, 65 jaar, getrouwd, 2 dochters, 3 kleinkinderen, Dongen. Jack is projectleider beheer en ontwikkeling openbare ruimte in de gemeente Zundert.

6.     Naomi Misseyer, 31 jaar, geboren en getogen in Dongen, supervisor auditafdeling KPMG. Voorzitter KPMG pride. Betrokken bij LHBTI+ community.

7.     Eveline Antonioli, 20 jaar en woonachtig in Dongen, student rechtsgeleerdheid Tilburg University. Bestuurslid politiek JOVD Hart van Brabant.

8.     Angela Horsten, 49 jaar, getrouwd, 2 dochters, Dongen, raadslid. Zij is 28 jaar werkzaam in het onderwijs en directeur bestuurder bij stichting Initia.

9.     Edward van der Meijden, 55 jaar, getrouwd, 2 kinderen, Dongen, Ondernemer in de zakelijke dienstverlening, voorzitter TC Bas Dongen. Thans voorzitter financiële commissie.

10.  Michaëla Lepolder, 20 jaar, Dongen, 3e jaar student University College Roosevelt bachelor geneeskunde/biomedische wetenschappen.

11.  Pieter Brooijmans, 62 jaar, getrouwd, 2 kinderen, 1 kleinkind, Dongen, raadslid en in het dagelijks leven manager agrarische dienst bij Cosun Beet company.

12.  Jessica van Schijndel, 52 jaar, samenwonend, 1 zoon, Dongen, eigenaar Van Schijndel metaal. Actief betrokken bij samenwerking onderwijs & bedrijfsleven in Dongen gericht op techniek en metaal.

13.  Rolf Vullings, 58 jaar, getrouwd, 2 kinderen Dongen, bestuurlijk vastgoedregisseur COA, raad van toezicht Eagle Shelter.

14.  Jaap Rentmeester, 59 jaar, samenwonend, ’s Gravenmoer, zelfstandig projectmanager

15.  Edwin Schellekens, 52 jaar, getrouwd, 2 dochters, Dongen, Directeur Raadhuis advies, Directeur Brainport smart District.

16.  Esther Wijnberg, 53 jaar, getrouwd, 5 kinderen, buurtzorgmanager bij Zorgbedrijf Antwerpen, Lid raad van commissarissen Casade. President Lions Club Donge Vallei.

17.  Rian Driessen, 76 jaar, getrouwd, 3 zoons, 4 kleinkinderen, voorzitter KBO Dongen, vrijwilliger bij museum De Looierij. Chauffeur van Automaatje.

18.  Cees Söder, 74 jaar, getrouwd, 2 kinderen, 2 kleinkinderen, ’s Gravenmoer, gepensioneerd. Honorair consul van Noord-Macedonië. Voorzitter van het bestuur lokaal netwerk VVD Mark, Leij en Donge.

19.  Lou Huijsmans, 78 jaar, getrouwd, 2 kinderen, 4 kleinkinderen, voormalig fractievoorzitter VVD. Secretaris van het bestuur lokaal netwerk VVD Mark, Leij en Donge.